No job - no money!

Följ min blogg som handlar om allt mellan himmel och jord! Mycket kluriga tankar, tips och vardagsprat. Har olika perioder där jag går in i olika stim, jag är en periodare med det mesta. Jag är öppen för förslag och äääälskar kommentarer. :)

tisdag 6 november 2012

Är jag onormal???

(Finns inget som är normalt/onormalt!!!!!)

Men jag avviker från mängden.
För herregud vad det är många som är gravida och vill ha barn. Absolut inget fel med det, missförstå mig inte.. men .... jag förstår att det är mysigt, kul, härligt, underbart och allt vad det är..

Men allt det andra då? Ni har kanske haft det andra eller vill inte ha det. Men snart är jag fri och vill ha det. Ut och resa, göra saker när jag vill utan att få skuldkänslor för att jag egentligen borde göra annat, skaffa mig en karriär och satsa på mitt jobb, köpa vad jag vill för att jag inte är fattig längre..(arbeta upp min mammapenning).
Vad jag vill säga är att det påverkar mig faktiskt lite. Inte att vilja ha barn. Utan undrar om det är fel på mig att inte vilja? Att vilja resa och så nu.. nu när jag har alla möjligheter i världen att skaffa mig den lilla familjen Svaneborn/Rasmussen..

Ni tycker säkert att jag är lika dum i huvudet som jag tycker att ni är!

Har ni frågor eller kommentarer? Hör gärna av er..

1 kommentar:

  1. Hej Snäckis =) Tror det är mer normalt i vår ålder att INTE vilja ha barn än, och att dom omkring som fått/ska få sticker ut från mängden.. Man ska inte hasta med sånt för man själv, ens partner, ens förhållande är redo för det och man ska enligt min mening känna att det är något man längtar efter och längtat efter länge, med just DEN personen=) Personligen känner jag att jag fick gjort så mycket direkt efter gymnasiet och att det jag gör hädanefter skulle jag lika väl kunna göra med en liten unge som utan en =)
    Jag tycker du ska fokusera på dig själv och att verkligen göra det du vill göra och sen kommer känslan komma smygande den dag du faktiskt är redo för det! Man ska ju trots allt vara redo att göra allt för någon annan person =)
    Medelåldern för att få sitt första barn år 2011 var 29 år så om du ska utgå från normaliteten i samhället så har du flera år på dig innan det är dags, så DU är heeelt normal=)

    SvaraRadera