No job - no money!

Följ min blogg som handlar om allt mellan himmel och jord! Mycket kluriga tankar, tips och vardagsprat. Har olika perioder där jag går in i olika stim, jag är en periodare med det mesta. Jag är öppen för förslag och äääälskar kommentarer. :)

torsdag 18 oktober 2012

En undran..

Drygt här med att hjälpa varandra.. finns det gränser med vad man gör för varandra? Vi tjejer stället mer upp med att prata, peppa, köra.. killar är med fysiska. Flytthjälp, bärhjälp, händighjälp.

Tänker tillbaka. Vem av mina tjejkompisar har hjälpt mig att flytta, någonvart? Påminn mig gärna!!! Men kommer inte på någon? Eller jo!! Erica!! Sen då till mig, vem har jag hjälpt att tex flytta? Inte en jävel. Sock tänker jag hjälpa Erica som flyttar snart!

Visst, sen har jag nog inte heller personligen frågat, men vi vet alla att vi alla vill ha hjälp! Ju fler, desto snabbare och mindre slit för alla. Så varför ställer vi inte upp mer för varandra? Erbjuder vår hjälp lite mer? Är det så jävla jobbigt!? Visst, att inte ha tid är en annan femma.. men ändå! Alles vänner har alltid hjälp oss. Är mycket tacksam för det!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar